Dah masuk lepak kat sini pandai-pandai la follow yea...

Saturday, July 9, 2011

Suara

Boleh tak aku dapat apa yang aku nak sebelum mati?
Aku ini seorang islam,
Aku ini seorang hamba mu,
Aku tidak pernah melakukan dosa besar,
Kenapa aku tak pernah mendapat apa yang aku mahu?
Seorang lelaki bertanya kepada tuhan....
Hari-hari dia meminta, kali ini dia bertanya..
Agaknya dia sudah letih serta bosan dengan doa yang tak pernah dimakbulkan..


Tiba-tiba bergema satu suara,
sangat mendayu-dayu tetapi berbunyi agak keras dari segi bahasa dan suara...
Adakah solat lima waktu kau terjaga?
Tidak pernah bukan?
JADI JANGAN PERNAH MERENGEK DAN MERUNGUT KALAU KAU TIDAK DAPAT APA YANG KAU HAJATI  DAN ALHAMDULILLAH MOGA-MOGA KAU TERJERUMUS KE DALAM NERAKA JAHANNAM!!!


Lelaki tersebut terus terdiam..
terdiam lagi..
diam..
diam...
diam.....
Dia bangun untuk mengambil wuduk....
..................
..........
......



.....
                   Di balik pintu terdengar suara gelak tawa rakan-rakan yang baru pulang dari surau~


*dicilok dari google





p/s- Orang Islam ialah orang yang menunaikan rukun islam, kalau rukun islam tak tertunai itu bermaksud anda bukanlah...... tuuutttttt..................;)


No comments:

mencari segala hasil leteran aku di sini