Dah masuk lepak kat sini pandai-pandai la follow yea...

Sunday, July 24, 2011

Hikmah

Ada hikmah nya aku tak jadi ke MTV worldstage walaupun dah dekat dengan rumah sewa aku...:)


.....
suka suka suka
.....


P/s- Dapat ke ceramah ustaz Azhar Idrus di Masjid Shah Alam walaupun jauh sikit dari icity...... antara ceramah yang buat aku tak mengantuk...;))   err... mesti orang ingat aku nak menunjuk2 pergi ceramah...ciss.. otak masing2!! coba baca balik kat header aku tu.... malas nak ulang...hehhh

Morning inspiration 8

Dave Hill awesome photography



P/s- Goreng kopok....eh...keropok...;))

Tuesday, July 19, 2011

Berbogel

Tak perlu kata apa-apa..
Maaf ya siapa yang nak cari bahan-bahan teransang tu.
Ini bukan tempat macam tu.
Entry ni tak ada bahan lucah mencacah
.
.
Berbogel dalam pakaian?
Macam mana tu?
.
.
Illustration by Leszek Zebrowski



P/s- Bak kata Nabil bukan Maharaja Lawak - Lu pikir la sendiri.....

Sunday, July 17, 2011

Cepat tengok! cepat baca!

Itu...
.
..
...
....
.....
....
...
..
.



Ok, fine! Aku bosan. Titik .


.....


P/s- Asyik demam, bila demam BOSAN dan takut, pergghh, nikmatnya BOSAN! hargailah BOSAN sementara nyawa masih ada...
Pagi tadi dapat berita yang ex-classmate aku kat sekolah dah meninggal.. kawan lama...;( inalillah...semoga beliau ditempatkan bersama orang beriman....



Friday, July 15, 2011

Wednesday, July 13, 2011

Wordless Wednesday





P/s- Sangat happy tak terkata-kata bila dapat berjumpa legend.... abaikan simbol tangan tu.. tu simbol jari seorang peminat dari kecil bukan illuminati kejadah haram propaganda keterlaluan...;))

Sunday, July 10, 2011

Evening inspiration


Awesome Photo Illustration by John Crabtree



P/s- melukis lebih seronok bila menggunakan medium yang pelbagai....eh! Wings di icity tonight!! abang ku mari!!! lets rockin beb.....:))))

Morning inspiration 6


Photo by Paul Phang
















P/s-  real images comes from real heart, not only eyes...;)

Saturday, July 9, 2011

Suara

Boleh tak aku dapat apa yang aku nak sebelum mati?
Aku ini seorang islam,
Aku ini seorang hamba mu,
Aku tidak pernah melakukan dosa besar,
Kenapa aku tak pernah mendapat apa yang aku mahu?
Seorang lelaki bertanya kepada tuhan....
Hari-hari dia meminta, kali ini dia bertanya..
Agaknya dia sudah letih serta bosan dengan doa yang tak pernah dimakbulkan..


Tiba-tiba bergema satu suara,
sangat mendayu-dayu tetapi berbunyi agak keras dari segi bahasa dan suara...
Adakah solat lima waktu kau terjaga?
Tidak pernah bukan?
JADI JANGAN PERNAH MERENGEK DAN MERUNGUT KALAU KAU TIDAK DAPAT APA YANG KAU HAJATI  DAN ALHAMDULILLAH MOGA-MOGA KAU TERJERUMUS KE DALAM NERAKA JAHANNAM!!!


Lelaki tersebut terus terdiam..
terdiam lagi..
diam..
diam...
diam.....
Dia bangun untuk mengambil wuduk....
..................
..........
......



.....
                   Di balik pintu terdengar suara gelak tawa rakan-rakan yang baru pulang dari surau~


*dicilok dari google





p/s- Orang Islam ialah orang yang menunaikan rukun islam, kalau rukun islam tak tertunai itu bermaksud anda bukanlah...... tuuutttttt..................;)


Morning inspiration 5


Illustration by Anderson tomazi





Thursday, July 7, 2011

Berkata

      Pernah dengar orang yang pandai berkata-kata? pandai memujuk, pandai menggoda, pandai membuat orang terpesona, bermulut manis seumpama madu, kata-kata bak pujangga, air liur ibarat emas cair, semua SEMPURNA! ditambah rupa yang kacak menawan upama putera. Sebagai habuan, sumpah seranah, caci maki, perli-memerli, semua muncul bagai pakej 3in1, tapi tetap dipandang tinggi disebabkan pandai mengatur tutur kata. Pendek kata semua bermula dengan bahasa dan tatah kata dari mulut kononnya pandai berbicara, Hampeh adalah seruan dari aku, insan yang tidak bermaya berkata-kata tanpa karangan yang panjang dan merepek meraban seperti ini. Terlalu ramai berbicara, meletihkan aku mahu melayan, PERGI MAMPUS adalah ayat keramat dari aku. Insan tidak bermaya untuk berkata-kata. Insan yang lemah. 
rompakan image dari google







P/s- Tengah panas membara tak dapat beli buku idaman, kena pula dengar leteran orang berlagak pandai tapi habuk pun tak ada ditambah pula terjumpa Mat Romeo mengorat anak dara orang tepi jalan... Rasa macam nak begi pelempang sedas...zuuuussssss.... (ok, tak boleh, nanti dianggap KL gangsters hasil didikan anak Yusuf...hehh)

Monday, July 4, 2011

10 jambatan terkreatif di dunia

Staircage bridge

Rolling bridge

Python bridge, Amsterdam

Aiola Island bridge

Langkawi sky bridge (bangga jadi anak Malaysia)

Banpo fountain bridge, south korea

Henderson Waves bridge, Singapore

Tianjin Eyes bridge, China

Magdeburg Water bridge, Germany

Octario Frias De Oliviera bridge, Brazil



P/s-- hoh... demam2 pun wa update blog, demam2 pon jogging, makan pon dah tak rasa makanan, demam2 pon pergi kerja, masuk je office terus lemah longlai depan pc, punya la takmau ponteng praktikal ni, bawak 'superbike' modenas pon letih, nak menyelit pun dah menggeletar.... cobaan2...redho je la....   -___-"

mencari segala hasil leteran aku di sini