Dah masuk lepak kat sini pandai-pandai la follow yea...

Thursday, March 3, 2011

Gendorowo







     Sebenarnya ni salah 1 assignment aku, malas nak publish apa2 tentang assignment kat sini, tapi kali ni lain sikit... ni lah poster untuk filem Gendorowo yang tak akan keluar kat pawagam Malaysia.. watak hantu Gendorowo dalam ni ialah membe aku, sila la ke blog dia kalau nak kenal lebih lanjut... yang watak kat belakang tu dukun atau bomoh a.k.a aku la tu... hehe..


Genderuwa (dalam pengucapan Bahasa Jawa: "Genderuwo") adalah mitos Jawa tentang sejenis bangsa jin atau makhluk halus yang berwujud manusia mirip kera yang bertubuh besar dan kekar dengan warna kulit hitam kemerahan, tubuhnya ditutupi rambut lebat yang tumbuh di sekujur tubuh. Genderuwa dikenal paling banyak dalam masyarakat di Pulau Jawa, Indonesia. Orang Sunda menyebutnya "gandaruwo" dan orang Jawa umumnya menyebutnya "gendruwo".  nak tau lebih lanjut sila ke Genderuwa

dan untuk memudahkan sebutan dan nak komersial kan filem ni, aku bagi la nama Gendorowo, yang pasti Lisa Surihani actor filem ni, hehehh...

p/s: malas nak cerita lagi detail, hahahah

2 comments:

mE said...

kitorang panggil antu gondol iku~

Al Meister Ex a.k.a MASTERX a.k.a Amin Abjad said...

owh,, antu ni banyak bulu kan? ni imaginasi melampau je ni... ahaha..

mencari segala hasil leteran aku di sini