Dah masuk lepak kat sini pandai-pandai la follow yea...

Friday, December 31, 2010

maksud sombong

Pengertian sombong- menghargai diri sendiri dgn berlebih-lebihan; tinggi hati; bong­kak: Jangan berkawan dgn orang yg ~. menyombong berkelakuan atau ber­laku sombong: Jangan hendak ~ kpd aku. menyombongkan me­nyombong ttg sesuatu; memegahkan: Janganlah engkau leka ~ kekayaanmu. ~ diri me­ninggi-ninggikan (memegahkan) diri. kesombongan sifat sombong; keangkuhan. penyombong orang yg sombong.
~sumber dari kamus dewan online~


Jadi sombong membawa maksud menghargai diri sendiri secara terlampau la, pendek kata obses pada diri sendiri, terlalu megah diri.. itu maksud sombong rupanya..
Dulu masa aku mula masuk uitm waktu MMS, ada sorang ni kata aku sombong,
padahal belum pun dia cakap dengan aku,
tak berborak pun dengan aku..
sikit pun tak bercakap..tup tup member dia cakap dia kata aku sombong..
 jadi mana dia tau aku sombong?
itulah persoalannya hari ni, hehe..

maybe masa MMS (minggu mesra siswa) tu aku agak diam,
maklumla aku ni kan pemalu gak la kalau nak diikutkan dari penampilan.. haha
bukannya aku tak nak berborak tapi topik tak ada..
baik diam kan dari kita merepek meraban walaupun aku memang suka merepek..
maybe sebab tu aku digelar sombong?
haha.. lawak. aku tak kisah pun sebenarnya..
just tiba2 nak buat entri tentang sombong..
cari punya cari dah tau maksud yang sebenar (budak sekolah rendah punya level la tu pun tak tau.. cihh)
kira aku tak sombong la,
just pemalu je, hehe..
aku lak jarang nak tegur orang kecuali orang yang mulakan dulu perbualan,
samalah dengan rakan2, sahabat maupun kazen2 aku..
so, anyone yang nampak aku tak bercakap atau buat muka ala2 poyo tu
bukan aku sombong tapi aku malu je, maklumla kita ni pemalu. hee..



P/s- entri ni dibuat untuk menegaskan yang aku sebenarnya bukanlah seorang yang sombong tapi hanyalah seorang yang pemalu yang mempunyai kemaluan....kahkahkah... gelak sampai pukul 2 pagi...

4 comments:

MAPPIAU said...

laaa yeke ko pemalu dik hikhikhik tak sesewai gituuu hiks

Al Meister Ex a.k.a MASTERX said...

ahaha.. malu bertempat.. kdg2 je x bertempat..D

mE said...

ha ha ha ha ha ha
(tolong sambung gelak)

Al Meister Ex a.k.a MASTERX said...

hahahahah..
gelak lagi sampai petang esok...:D

mencari segala hasil leteran aku di sini