Dah masuk lepak kat sini pandai-pandai la follow yea...

Saturday, December 4, 2010

Harga Petrol naik, Harga gula pun naik

     Tamau cakap banyak hari ni, letiih dengan kenaikan harga petrol, gula pun naik harga jugak, bagi student macam aku memang tak berapa nak terasa tapi bagi pekerja dan peniaga mesti diorang membebel, ahaha, mungkin lepas ni kedai makan yang aku selalu lepak bila aku bosan akan naik harga? huiisshh,, xley jadi ni, air kosong jangan la kau naik harga...:))

KUALA LUMPUR - Kerajaan semalam mengumumkan kenaikan harga minyak RON 95 dan diesel sebanyak lima sen seliter serta lima sen bagi setiap kilogram (kg) bagi gas asli cecair (LPG) berkuat kuasa tengah malam tadi.
Berikutan kenaikan itu, harga petrol RON 95 kini ialah RM1.90 seliter, diesel RM1.80 seliter manakala LPG RM1.90 satu kg.
Turut diumumkan naik ialah gula sebanyak 20 sen kepada RM2.10 bagi setiap kg.
Pengumuman itu dibuat melalui kenyataan bersama Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan serta Unit Pengurusan Prestasi dan Pelaksanaan (Pemandu), Jabatan Perdana Menteri semalam.
sumber- kosmo online

3 comments:

MAPPIAU said...

alamak...mak kite jual abc ngan cendol..main barang is gule...ayoyoyoyo...

masterXperfect said...

hehe,, jgn naik harga yeahh,,
kdai cendol mak awk kt mana??
cendol is 1 of my feveret, lagi2 cendol pulut....:))

mE said...

naik.... :(

mencari segala hasil leteran aku di sini