Dah masuk lepak kat sini pandai-pandai la follow yea...

Tuesday, December 21, 2010

bina rumah atas pokok

BEIJING: Seorang bekas petani di China membina sebuah rumah – lengkap dengan dapur dan bilik air – di atas pokok setinggi 15.24 meter. 

Xiong Yuhu, 63, dari perkampungan Xingping di daerah Yaojiang wilayah Hunan berkata dia mendapat inspirasi daripada Stadium Olimpik Sarang Burung di sini.
“Stadium Sarang Burung kelihatan seperti sarang burung di atas tanah. Saya terfikir mengapa kita tidak boleh membina sarang burung sebenar di atas pokok,” ujarnya. – Agensi

image dari google semata2
giler kreatif orang ni, aku time kecik2 dulu pun ada buat 'rumah' atas pokok, tapi just letak papan dua tiga keping pun aku dah panggil rumah, hehe, yang mamat ni siap macam rumah betul, gler best!!


P/s- kalau ada orang nak sewa rumah macam ni kat malaysia aku nak sewa 1 lah, hehe

2 comments:

mE said...

celah mn kat malaysia boleh wat umah camni??lagi2 kat kl...
hujan ribut tOpan...ranap..punah la harapan..hmm

Al Meister Ex a.k.a MASTERX said...

haha,, ni kena buat kat area utara,,
kalo banjir macam hari tu kompem selamat..:)

mencari segala hasil leteran aku di sini